dinsdag 1 november 2011

Hoezo heeft SLM maar 1 vliegtuig?

Lieve mensen..

Voor ik met mijn betoog begin wil ik even kenbaar maken hoe TROTS ik ben op Suriname en haar eigen Luchtvaart Maatschappij (sinds 1953). Ook al heeft elk land een eigen Luchtvaart Maatschappij.. zulke dingen moet je niet 'for granted' nemen. Veel van de maatschappijen worden overgenomen door andere maatschappijen, maar de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij staat (voorzover bij mij bekend is) geheel op eigen voeten. Of dat waar is of niet.. ik ben TROTS! maar ik vind dat het een en ander beter kan. Vandaar mn volgende vraag:

'Hoezo heeft SLM maar 1 vliegtuig'?

SLM heeft in totaal 3 vliegtuigen, 1 voor Amsterdam, 2 voor 'middellange afstanden'. Er zijn meerdere bestemmingen waar ze naartoe vliegen (Curacao, Miami) maar ik wil het nu specifiek over de route AMSTERDAM - PARAMARIBO hebben.. Hoezo is er maar 1 toestel? Sinds ik SLM ken hebben ze 1 toestel.. hoezo vind niemand het nodig een tweede (om daar mee te beginnen) toestel aan te schaffen? Hoe duur kost een vliegtuig? Dat ene toestel dat we hebben is een Airbus 340-311, dat is de directe concurrent van de boeing 747. Aangezien ik geen informatie over de prijzen van een Airbus kan vinden, heb ik mij gericht op de boeing 747, deze is te koop voor een bedrag van 120 miljoen USD (maar kan ook geleased worden voor een bedrag van 4000 USD per uur). Ik ben meer van kopen.. daar richt ik me dus even op.

Mr. SLM.. volg me even.. Een ticket kost 1000 euro? U heeft 498 zitplaatsen per vlucht? U vertrekt 5 keer per week vanuit Amsterdam richting Paramaribo?? Vaak met een volle vlucht? U doet dit al sinds 1953??

1000 euro x 498 pass.= 498.000 euro
498.000 euro x 5 vluchten= 2.490.000 euro
2.490.000 eurox 52 weken= 129.480.000 euro
129.480.000 x 62 jaar bestaan van SLM= 8.027.760.000 euro

Eehmmm?? Dit zijn alleen de opbrengsten.. en heus niet alle vluchten waren vol.. Ik haal 2 miljard euro eraf voor de niet volle vluchten.. gewoon grof berekend.. en ik haal 3 miljard euro eraf voor de kosten.. volgens mij hou ik dan nog 3.027.760.000 miljard euro over..

Maar.. Hoezo heeft Suriname 1 Vliegtuig??  Ik snap het echt niet.. Hoezo is mn moeders vlucht gecanceled?? Hoezo heb je geen backup? Hoelang zit je al in de business?

Nogmaals.. ik ben zeer trots op onze eigen Luchtvaart Maatschappij en ik 'Geloof in eigen kunnen' maar SLM.. Step je game op man.. Serieus.. Step je vliegtuig game UP! Jullie hebben genoeg geld.. ik support jullie elk jaaaarr! Volgende maand vlieg ik weeeeer met jullie.. ik ben bang om mn datum door te geven.. dalijk gaan jullie mn vlucht ook cancelen.. Ik kan ook met KLM vliegen.. maar nogmaals ik geloof in eigen kunnen.. maar Step je game up vriendin..

Liefs..
Trouwe reiziger..



2 opmerkingen:

  1. Beste mede reiziger,
    Was je berekening maar waar!! Dan kon iedereen een luchtvaartmaatschappij beginnen!! Wat je berekend hebt zijn dus letterlijk de inkomsten berekend over 62 jaar! En "zomaar" trek je 3 miljard af van dat totaal bedrag over TWEE-EN-ZESTIG jaar voor "kosten"!! Inkomsten zijn makkelijk te berekenen.. Maar laten we ff een kijkje nemen op de uitgaven:
    - Personeel: denk maar aan stewardessen, zowel grond als lucht.. bagage personeel.. beveiliging.. piloten.. schoonmaak, catering en weet ik veel wie nog meer!
    - huur parkeer plek op zowel Zanderij als Schiphol.
    - huur panden van al die SLM kantoors
    - Brandstof
    - En last but worst of all... ONDERHOUD!! DATTT is pas een dure torie! En niet alleen duur.. Je kan en MAG er niet op besparen!!
    Er zijn heus nog 10 dingen om op te noemen, maar heb nu geen zin om meer te bedenken.

    Conclusie.. Ik snap je frustratie, maar geloof me dat zij nog meer frustreren dan jij!

    - De mede reiziger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahaha bedankt voor uw reactie.. De ochtend dat ik deze blog schreef was ik zeer gefrustreerd.. want slm had ALWEER een probleem.. Ik begrijp uw punt.. maar toch streef ik naar een tweede vliegtuig.. Er moet een andere oplossing zijn.. want dit word em niet..

    Na al die jaar wil ik als Surinamer en als klant progressie zien.. daarom reis ik met slm.. klm geeft me minder hoofdpijn.. ik weet dat als het vliegtuig mankementen heeft.. ze gewoon een andere uit de hangar halen.. En mocht een vlucht gecanceld worden.. ik een dikke vergoeding krijg.. slm kwam ons uitleggen dat ze bij voorbaat hadden gezegd dat er een aangepast schema was.. en wij dus geen recht hebben op een vergoeding.. Als het bij voorbaat kenbaar is gemaakt.. is dat in elk geval niet bij ons terecht gekomen..

    in ieder geval.. ik begrijp uw punt or.. ik wacht nog wel even.. ik geloof idd dat zij meer frustreren..

    Gr

    BeantwoordenVerwijderen